Foram recentemente actualizados os dados sobre o Sistema de Avaliação da Qualidade Apercebida e Satisfação do Utente nos Hospitais dos EUA.link«Many hospital patients are dissatisfied with some aspects of their care and might not recommend their hospitals to friends and relatives, the federal government said Friday as it issued ratings for most of the nation’s hospitals, based on the first uniform national survey of patients. linkNationwide, in the average hospital, 67 percent of patients said they would definitely recommend the institution where they had been treated to friends and relatives. Sixty-three percent gave their hospitals a score of 9 or 10 on a scale of 0 to 10.At the average hospital, more than 25 percent of patients said nurses had not always communicated well with them.» NYTimes 29.03.08Entre nós, os dados do último inquérito sobre a "Qualidade apercebida e satisfação do utente nos HHs EPE, 2005", podem ser consultados no seguinte link Os utentes do SNS têm, de um modo geral, boa opinião sobre a prestação dos serviços hospitalares, com destaque para o desempenho do pessoal médico e de enfermagem. Serviço de Alimentação e listas de espera ocupam o fundo da tabela de satisfação dos nossos utentes.
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Foram recentemente actualizados os dados sobre o Sistema de Avaliação da Qualidade Apercebida e Satisfação do Utente nos Hospitais dos EUA.link«Many hospital patients are dissatisfied with some aspects of their care and might not recommend their hospitals to friends and relatives, the federal government said Friday as it issued ratings for most of the nation’s hospitals, based on the first uniform national survey of patients. linkNationwide, in the average hospital, 67 percent of patients said they would definitely recommend the institution where they had been treated to friends and relatives. Sixty-three percent gave their hospitals a score of 9 or 10 on a scale of 0 to 10.At the average hospital, more than 25 percent of patients said nurses had not always communicated well with them.» NYTimes 29.03.08Entre nós, os dados do último inquérito sobre a "Qualidade apercebida e satisfação do utente nos HHs EPE, 2005", podem ser consultados no seguinte link Os utentes do SNS têm, de um modo geral, boa opinião sobre a prestação dos serviços hospitalares, com destaque para o desempenho do pessoal médico e de enfermagem. Serviço de Alimentação e listas de espera ocupam o fundo da tabela de satisfação dos nossos utentes.